Provozujete veřejné služby, kde se lidé vyzouvají a našlapují po kobercích, nebo na ně přímo usedají? Jsou to například čajovny, masážní a relaxační salóny, pedikérské služby nebo různá meditační centra, kam přichází denně desítky až stovky klientů a každý z nich vchází do prostor doslova přímo z ulice. Třeba taková čajovna – vyberete si vhodné místo, co vám vyhovuje, pokud již není obsazené, vyzujete se z bot a v ponožkách docupitáte k nízkému stolku, kde se usadíte na podlahu nebo si tu lehnete na bok. Je to velmi pohodlné a příjemné a za chvíli vám obsluha donese kuskus a vámi vybraný čajový nálev.
Jakmile skončí pracovní doba čajovny a obsluha spočítá tržbu, nastane čas k úklidu. Vytírá se podlaha – dlažba a luxují se koberečky od různých nečistot, které sem nanesli klienti na svých ponožkách, anebo tu došlo ke spadu prachových částic z ovzduší. Sáčkový vysavač se postupně sice plní, ale rozhodně neodsaje vše, co se na koberec přilepilo. Uvědomte si, kolik lidského potu z ponožek a chodidel se tu za celý den vetřelo mezi vlákna, ale to podstatné je, že se potem živí bakterie, a že také patřičně zapáchá. Již za několik měsíců takto provozované čajovny zjistíte že nemůžete provozovnu dál využívat a zvát do ní své zákazníky, protože to tu prostě páchne jako týden nemyté nohy. Co s tím? Stačí přizvat odborníky na čištění koberců.
Koberce se zbavují speciálním strojem jak nečistot, tak i zápachu, a během krátké doby v průběhu jediného dne je proces ukončen. Vyplatí se pak ještě několik hodin ponechat provozovnu uzavřenou, aby se vyvětrala a odpařila vlhkost z podlahy, a můžete pak začít připravovat další výživné a chutné pokrmy a čajové odvary. A pamatujte, že zákazníci ocení, pokud bude posezení u stolku čisté a voňavé, aby si tu mohli opravdu vychutnat to, co si objednají.